Navštivte náš nový digitální showroom Škoda v Kunraticích - Více informací

Hybridní technologie společnosti Honda

S pojmem „hybrid“, „hybridní pohon“ nebo „hybridní automobil“ se chtě nechtě budeme z důvodu neustálého tlaku Evropské unie na automobilky kvůli snižování emisí CO2, setkávat čím dál častěji.

Níže Vám popíšeme, jakým způsobem funguje hybridní technologie u všech současných automobilů značky Honda.

Nejprve, ale pár obecných informací:

  • Společnost Honda byla prvním výrobcem, který v roce 1999 představil v Evropě hybridní vůz (Honda Insight).
  • Všechny dnes do Evropy dodávané automobily značky Honda (CR-V, HR-V, Jazz, Crosstar, Civic a e) jsou plně elektrifikované, což přináší úsporu energií, nižší emise a čistší životní prostředí každému z nás.
  • Kromě modelu Honda e, který je jako jediný čistě elektrický, jsou všechny modely označeny technologií e:HEV, která v překladu znamená „hybridní elektromobil“.

Pojďme si tedy vysvětlit, jak hybridní pohon e:HEV vlastně funguje:

Tato pokročilá hybridní technologie obsahuje celkem 3 motory, 1 spalovací, 2 elektrické motory (1. funguje jako generátor, 2. jako trakční motor) a lithium-iontový akumulátor = plně hybridní pohon.

Pohon vozidla zajišťují 3 jízdní režimy, mezi kterými vůz zcela automaticky přepíná.

  1. Elektrický režim: elektrický pohon čerpá energii výhradně z akumulátoru a poskytuje tichou a bezemisní jízdu. Čistě elektrický pohon se využívá zejména při rozjezdu, při ustálené jízdě nízkou rychlostí a kdykoliv to jízdní podmínky umožňují – obecně při nižší zátěži elektromotoru.
  2. Hybridní režim: spalovací motor je v chodu a pohání elektrický generátor, který dodává energii trakčnímu elektromotoru pro pohon vozidla. Přebytečná energie se ukládá do baterie. Tento jízdní režim je aktivní při zrychlování, při jízdě střední a vysokou rychlostí a můžeme tak říci, že hybridní režim je nejčastěji využívaným.
  3. Režim spalovacího motoru: vůz pohání pouze spalovací motor, který je prostřednictvím speciální spojky propojen napřímo s koly. Režim spalovacího motoru se uplatňuje při ustálené jízdě střední až vyšší rychlostí. Případnou potřebu akcelerace ve vyšší rychlosti zajistí znovu hybridní režim.

Hybridní vozidla Honda neřadí. Namísto převodovky jsou vozy vybaveny jedním stálým převodem podobně jako elektromobily.

Je potřeba se starat o dobíjení lithium-iontového akumulátoru?

Není, hybridní technologie e:HEV nepotřebuje externí zdroj energie. Baterie je nabíjena přebytečnou energií ze spalovacího motoru a rekuperací při brzdění. Hybridní vozy Honda jsou samodobíjecí a není potřeba je dobíjet ze zásuvky.

Můžeme tedy uvést, že hybridní pohon e:HEV zjednodušeně funguje na principu elektromobilu s vlastní elektrocentrálou.

Jaké jsou výhody pohonu e:HEV? Výsledkem tohoto unikátního pohonu je vysoká hospodárnost, dynamičnost a kultivovanost zejména v městském a příměstském provozu, navíc je předpokládána vysoká spolehlivost celého pohonného ústrojí.

Zde je odkaz na video, které podrobně zobrazuje fungování hybridního pohonu e:HEV: https://youtu.be/uguZ9im2848

Více informací Vám velmi rádi sdělíme osobně nebo na našich kontaktech.

 

Těšíme se na Vás.

Za AUTO JAROV, s.r.o., Jiří Pichl